Metodiky výuky

 

Obecné pedagogické zásady:

1) Od jednoduššího ke složitějšímu (JAK = Jan Amos Komenský)

2) Problémová výuka - nejlépe si problematiku osvojíte, když na řešení problému přijdete sami

3) Brainstorming

4) Při výkladu stát před třídou - ne sedět za stolkem

5) Cíl výuky

6) Zopakovat, často opakovat, opakování je matkou moudrosti (JAK)

7) Při kladení otázek - prvně vyslovit otázku a pak oslovit žáka

 

Těžiště práce studentů v předmětech Kontrola a měření (STR + STA), Laboratorní cvičení (TZB) a Technická měření (TEL) je v samostatné práci - měření, kontrolování, hodnocení a zpracování výsledků z kontroly a měření

Pohled do minulosti do výuky  laboratorních měření nejen ve strojírenství

Co jsem zažil já, jako průmyslovák

7O-tá léta - cca 10 cvičení za školní rok, změřeno ve škole a zpracováno doma na výpočtové listy, které jsme si rýsovali

Co jsem zažil já, jako učitel 

80-tá léta - cca 10 cvičení za školní rok, změřeno ve škole a zpracováno doma na výpočtové listy, které si žáci kupovali jako předtisky

 

90-tá léta - cca 10 cvičení za školní rok, změřeno ve škole a zpracováno doma na výpočtové listy. První PC v laboratoři bylo v roce 1992. Začínáme dělat tabulky a grafy na PC, které se vlepují do sešitu. Protokoly se většinou dělají do sešitu a 1-2 protokoly se dělají jako projekt s komletní zprávou z měření někteří už s podporou PC. 

Po roce 2000 přibývá počítačů a tak všechny tabulky a grafy jsou na PC.

Od roku 2005 postupně jsem zavedl systém předpřipravených protokolů. Je v něm zadání, pokyny pro práci, teorie, odkazy na jiné weby, videa, fotky z měření, ukázka protokolu z technické praxe, ...

 

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.